انتقاد یک جوان دهکهانی
کامنت یکی از دوستان در مورد راه اندازی کتابخانه فاطمه ها
جناب آقای فرزاد میرشکاری کاری که انجام داده ای در ابتدا خیلی خوب بود اما بعد رنگ و بو عوض کرد و حرف از فرهنگ سازی و غیره به میان آمد پسر خوب این را بدان که دهکهان هیچ وقت بی فرهنگ نبوده که جنابعالی با چهل جلد کتاب بخواهی فرهنگ سازی کنی اگر فرهنگ دهکهان را می خواهی مطالعه کنی سری به قبرستان پایین ده بزن و روی سنگ قبرها را مطالعه کن اگر شعور داشته باشی پی به فرهنگ دهکهان خواهی برد.
"واقعیتش نمی دونم شما چقدر با نظر این دوست گرامی موافقید.
من همین قدر می گویم که تا الان خدا می دونه هرگز قصد زیر سوال بردن فرهنگ روستایم را نداشته ام و همیشه با افتخار در صدد معرفی فرهنگ ناب و غنی این دیار بوده ام. اگر این دوستمان به اولین پست های همین وبلاگ که چهار سال قبل گذاشتم نگاهی بیندازد به خوبی متوجه میشود اولین کسی که عکس هایی از دست نوشته های سنگ قبر ها و همچنین آسیاب ابی در وبلاگ گذاشت، خودم بودم. و تا یه امروز در این وبلاگ فقط قصد معرفی فرهنگ، رسم و رسومات، زبان و لهجه و همچنین آثار باستانی روستا را داشته ام.
در زمینه کتابخانه فاطمه ها نیز هدف همین بوده است. کتابخانه فاطمه ها دو سال پیش راه اندازی شد و در همان روزهای اول مورد استقبال دوستانی مثل سجاد عمرانی،سعید پهلوانی،وحید پهلوانی، اسلام حاجب و ابراهیم پورسلمان که همه گی از جوانهای فهیم و موفق روستامون هستند قرار گرفت و هر یک از این دوستان از همان روزهای آغازین با حضور در این کتابخانه همیشه باراهنمایی های خودشان در توسعه و گشترش این کتابخانه بنده را یاری میکردند.و حالا نیز از دست اندرکاران و حامیان اصلی این کتابخانه هستند.خصوصا سعید پهلوانی که در حال حاضر برنامه ریز فرهنگی توسعه کتابخانه است.
ضمن اینکه جا دارد از حسین عمرانی دوست و همکار فرهنگی که خود معلم فاطمه ها بوده است تشکر ویژه ای داشته باشم که با مهارت عکاسی خود شاخه ای دیگر از استعداد و هنر دهکهانی را به کشور نشان داد. این عزیز با تهیه عکس های بسیار جالب و تاثیر گزار نقش عمده ای در معرفی این حرکت زیبای فرهنگی که که نشان از فرهنگ و تمدن کهن روستای عزیز دهکهان است، را داشته است. ایده و تثبیت کتابخانه فاطمه ها حاصل تلاش و تفکر جوانان موفق و مومنی است که به غیر از خدمت فرهنگی به این دیار هیچ چیز دیگری در سر نداشته اند و نخواهند داشت. فاطمه ها الگوی کتابخوانی روستایی ایران شده اند و این جوانان به همت و تلاش خود به خاطر به ثمر نشستن زحمات خود میبالند. به امید و آرزوی دوستی و صمیمیت بیشتر بین همه عزیزان.
فرزاد میرشکاری دهکهان